Dersin Adı | Tesis Planlaması |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IE 314 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | ||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı üretim ve hizmet sektörlerinde tesis yerleşim planlama ve lokasyon belirlemede kullanılan yöntemler hakkında temel bilgi kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders yeni bir tesisin yerleşim planlamasında veya var olan bir yerleşim planının süreçlerin entegrasyonu veya daha iyi bir akış sağlamak için iyileştirilmesinde kullanılacak yöntemleri kapsamaktadır. Bunun yanında tesis yer seçimi ve bilgisayar ortamında yerleşim planlama yöntemleri de incelenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders içeriği ve tesis tasarımına giriş | Tompkins, J. A. et al. (2010). Facilities planning. John Wiley & Sons., Bölüm 1 |
2 | Ürün, süreç ve çizelge tasarımı I | Tompkins, J. A. et al. (2010). Facilities planning. John Wiley & Sons., Bölüm 2 |
3 | Ürün, süreç ve çizelge tasarımı II | Tompkins, J. A. et al. (2010). Facilities planning. John Wiley & Sons., Bölüm 2 |
4 | Ürün, süreç ve çizelge tasarımı III | Tompkins, J. A. et al. (2010). Facilities planning. John Wiley & Sons., Bölüm 2 |
5 | Akış, alan ve faaliyet ilişkileri I | Tompkins, J. A. et al. (2010). Facilities planning. John Wiley & Sons., Bölüm 3 |
6 | Akış, alan ve faaliyet ilişkileri II | Tompkins, J. A. et al. (2010). Facilities planning. John Wiley & Sons., Bölüm 3 |
7 | Malzeme Aktarımı | Tompkins, J. A. et al. (2010). Facilities planning. John Wiley & Sons., Bölüm 5 |
8 | Ara sınav | |
9 | Yerleşim Tasarımı I | Tompkins, J. A. et al. (2010). Facilities planning. John Wiley & Sons., Bölüm 6 |
10 | Yerleşim Tasarımı II | Tompkins, J. A. et al. (2010). Facilities planning. John Wiley & Sons., Bölüm 6 |
11 | Yerleşim Tasarımı III | Tompkins, J. A. et al. (2010). Facilities planning. John Wiley & Sons., Bölüm 6 |
12 | Tesis lokasyonu I | Tompkins, J. A. et al. (2010). Facilities planning. John Wiley & Sons., Bölüm 10 |
13 | Tesis lokasyonu II | Tompkins, J. A. et al. (2010). Facilities planning. John Wiley & Sons., Bölüm 10 |
14 | Tesis lokasyonu III | Tompkins, J. A. et al. (2010). Facilities planning. John Wiley & Sons., Bölüm 10 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Önhazırlık |
Ders Kitabı | Tompkins, J. A., White, J. A., Bozer, Y. A., & Tanchoco, J. M. A. (2010). Facilities Planning. 4th Ed., John Wiley & Sons. ISBN: 978-0470444047 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 5 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 15 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 7 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 5 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 24 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinde kullanır. | X | ||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | ||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. | X | ||||
5 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | Endüstri Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma yapar. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Endüstri Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Endüstri Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; Endüstri Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Endüstri Mühendisliği ilişkili konularda bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Endüstri Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest